torsdag 23. mai 2013

Bilde i glass

Oppgave: Å lage et bilde i glass som inneholder like mye geometriske former som organiske former. At bildet har en fin balanse. 

Bildet i glass er noe vi gjør i keramikk timene og det er at vi selv skal tegne et bilde som skal føres over på et glassstykke. 


Ide og prosess

Jeg ville ha et motiv med dyr fordi det skulle ha en organisk form. Da gikk jeg på biblioteket og fikk lånt meg en dyrebok. Etter å ha bladd i den bestemte jeg meg for bilde av to jerver i et tre. Jeg skisserte dem og gjorde greinen de satt på om til firkanter. Dette gjorde jeg fordi læreren hintet om at jeg kunne gjøre noe med greinen om til noe geometrisk. Slik fikk jeg en fin balanse mellom organisk og geometrisk. Jervene fikk også en maske som speiler seg i "skyggen" til firkantene. 

For å føre tegningen over på glass printet vi ut tegningene på et spesielt, blankt papir. Når vi holdt de i vann delte papiret seg og vi måtte legge delen med tegningen på ned på glasset. Det måtte legges så rett som mulig. Etter det var det bare å legge det på brennerommet.

Bildet rett etter tegningen er lagt på glasset.

Bildet etter produktet er brent.

Egenvurdering

Denne oppgaven var veldig gøy og jeg følte jeg var produktiv fra starten. Og jeg klarte å gjøre jervene om til mine egne uten å kopiere helt. også er oppgaven om å ha balanse mellom det organiske o geometriske besvart godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar